Áfonyalé

Az áfonyalé – akárcsak maga a fekete áfonya – rendkívül egészséges. Hiszen számos vitamint és ásványi anyagot tartalmaz, melyre a szervezetnek szüksége van. Továbbá a benne található rostok is nagyon hasznosak a szervezet számára. Rendszeres fogyasztása mellett – napi 20-30 dkg – a fekete áfonya hatása igazán jótékony, és segítség lehet számos betegség megelőzésében is. Hazánkban nem található meg nagy területeken a természetben – és ahol igen, ott is védett. A kertekben egyre gyakrabban tűnik fel, hiszen jótékony bogyóit sokan maguk szeretnék szüretelni. Mivel az áfonya szezon idején szerezhető csak be kedvezőbb áron. Bár szezonon kívül is elérhető a nagyobb bevásárló központok polcain, de azokat messziről utaztatják hozzánk. Érdemes szezonban venni az érett bogyókat, és azt lefagyasztani, vagy áfonyalét vásárolni, mely szintén egész évben elérhető – főleg a bioboltok, webshopok kínálatában.

Áfonyalé hatása

A fekete áfonya leve is rendkívül egészséges, szintén ajánlott rendszeres fogyasztása.

Hiszen a fekete áfonya leve:

  • serkenti a vérkeringést
  • erősíti a hajszálereket
  • fokozza a vörösvérsejtek membránjainak rugalmasságát
  • segít a szemek egészségének megőrzésében
  • javítja a látást, segít az éles látás megőrzésében
  • a benne található antociánnak köszönhetően semlegesíti a sejteket károsító szabadgyököket
  • erősíti a szemek hajszálereit is
  • még a zöldhályog kialakulásának megelőzésében is szerepet játszhat
  • erősíti a kollagénrostokat, melyek a kötőszövet legfontosabb összetevői
  • bármilyen szembetegség esetén hatékony lehet a fogyasztása, akár farkasvakság, szürkehályog, de még makuladegeneráció esetén is
  • csökkenti a koleszterinszintet
  • támogatja a szív egészségét
  • segít az érelmeszesedés megelőzésében
  • a vérrögképződés ellen is hatásos, mivel természetes vérhígító hatással is rendelkezik
  • normalizálja a vérnyomást
  • hatékony segítség a húgyúti fertőzésekkel szemben
  • segítség az öregedéssel kapcsolatos idegrendszeri betegségek esetében is
  • a benne található rostok segítenek a vércukorszint szabályozásában

Ráadásul mivel az áfonya kalória tartalma sem magas, így a fogyókúrás étrendekbe is könnyedén beilleszthető, de cukorbetegek is bátran fogyaszthatják. Főleg mivel a benne található króm miatt antidiabetikus hatással rendelkezik. Ezáltal csökkenti a vércukorszintet, továbbá a kapillárisok falának erősítésével támogatja a cukorbetegek egészségének javítását is.

https://hu.wikipedia.org/wiki/Fekete_%C3%A1fonya

Vissza a kategória cikkeihez