Aszalt áfonya hatása

Az áfonyának számos jótékony hatása ismert a szervezet számára és nem kivétel ez alól az aszalt áfonya hatása sem. Leggyakrabban ebben a formájában találkozunk a vörös áfonyával az üzletek polcain, mivel ez egész évben elérhető. Bár az utóbbi években Chilében, Argentínában és Uruguayban, valamint Dél-Afrikában, Új-Zélandon és Ausztráliában is egyre nagyobb mennyiségben termesztik az egészséges bogyós gyümölcsöt, így szinte egészévben elérhető a friss áfonya. De ezek a hosszú szállítási idő miatt vegyszerekkel kezeltek, hogy jobban tárolhatók legyenek. Valamint szintén ugyanezen okok miatt a szüretelésük is korábban történik, mint ha mi szednénk éretten a kertben. Ezért is ajánlott inkább az áfonya szezonban vásárolni nagyobb mennyiségben és azt akár frissen fogyasztani, akár későbbi felhasználás miatt lefagyasztani is érdemes. Bár fagyasztásnál számolni kell azzal, hogy felolvasztás után az íze és az állaga is változni fog.

Aszalt áfonya hatása

A jó aszalvány húsa rugalmas, a gyümölcsben a mag elmozdul, de minden más zamatanyagát a gyümölcs koncentráltan kínálja. Megőrződnek benne a beltartalmi értékek és tartósítószer igénylése nélkül is hónapokig, akár évekig felhasználható marad.

Az aszalt gyümölcsök ezért is hatékony és természetes forrásai az egészséget segítő különböző tápanyagoknak. A kedvező élettani hatások – egyedül a C-vitamint leszámítva – ugyanis megmaradnak az aszalt gyümölcsökben is, ráadásul koncentrált formában.

Arra érdemes azonban figyelni – főleg fogyókúra és cukorbetegség esetén –, hogy a koncentrált tápanyagok mellett a gyümölcscukor, vagyis a fruktóz is koncentráltan jelenik meg az aszalt gyümölcsökben.  Valamint a permetezések, vegyszeres kezelések nyomai megmaradhatnak az aszalványokon.

Az áfonya és a vörös áfonya nem erősen permetezett növény, de a például az eper és a szőlő az, ezért érdemes ezek rendszeres fogyasztása mellett inkább a bio – vagyis kezeletlen gyümölcsök – aszalt változatait vásárolni a bio boltokból.

Mivel rendkívül egészségesek érdemes rendszeresen fogyasztani kisebb mennyiségben a vörös áfonya, datolya, füge, sárgabarack, cseresznye, szilva és mazsola aszalt változatait, ügyelve arra, hogy adalékanyag mentes legyen.

https://hu.wikipedia.org/wiki/%C3%81fonya_(n%C3%B6v%C3%A9nynemzets%C3%A9g)

Vissza a kategória cikkeihez